Stejně jako u Valašské rally mi dělaly vrásky předpověď meteorologů v termínu konání tohoto závodu.Když jsem se ráno probudil, po slunci ani památky, naopak nekompromisně šedá obloha různé intenzity , ale nepršelo.Z toho důvodu se manželka s Corinou (psí fenka) rozhodly nejet a zůstali doma s tím, že se raději projdou někde u nás, když to počasí dovolí.
S mým synem jsme vyrazili tedy sami, doufajíc, že to s počasím nebude tak hrozné, při nejhorším „pár kapek“ sneseme.Z Nového Jičína ze kterého jsme vyjeli a za Olomouci se již začaly trhat mraky a příjezdem do Vyškova jsme byli naladěni mnohem pozitivněji,když to vypadalo, že se počasí nakonec umoudří.
Cesta probíhala velmi dobře, dokonce jsme přijeli s časovým předstihem, který nám dovolil si zajet ještě do centra, kde jsme se „vyzbrojili“programem s aktualizovaným seznamem posádek a navrch se nám podařilo sehnat i plakát do synova pokojíčku.
Dle zkušeností z předchozích závodů a info na internetu jsme se rozhodli na všechny tři průjezdy zůstat na RZ Vážanská, ale pokaždé někde jinde.Prvním dějstvím bylo divácké místo v zatáčce s výjezdem na Vážany.Příjezdovou cestu jsem si nastudoval z fotomapy na Seznamu.Ovšem skutečnost byla jiná, než byl pohled z ptačí perspektivy,když jsem docela hrůzou trnul kam to jedu, jestli někde nezapadnu a pomoc nikde.Po jistém „drkoncání“ jsme konečně viděli „civilizaci“ v podobě stejných odvážlivců jako my.S koly plného bahna na našem autě jsme byli na místě.
Po ránu zde bylo na trati usychající bahno, za zatáčkou výjezd na asfaltovou cestu.Dalo se očekávat, že to autům bude klouzat a bylo zajímavé jak se kdo s tím vypořádává. Tady bylo vidět že navrch mají čtyřkolky, které se z toho mnohem lépe vyhrabávají než dvoukolky.Zápletkou zde bylo vyjetí Škody Fábie č 68 z tratě do příkopu a to tak, že ani divákům se posádce nepodařilo auto z toho dostat.O chvíli později se to samé podařilo jiné posádce ,které díky, že v příkopu bylo „obsazeno“ se později podařilo dostat zpět na trať.Po skončení této RZ jsem měl plánu servisní zónu, na kterou jsme zde byli poprvé.Po nějakém to pobloudění jsme se tam nakonec dostali a vše si obešli i když nad hlavami létali sportovní letadla i větroně.
Na druhém průjezdu jsme díky zdržení v servisu a také díky nepochopitelné uzávěrce cca 1 km za RZ nad zemědělkou v Prusech museli dojít celý kopec pěšky, přišli asi o deset aut.Tady jsme rally sledovali u výjezdu ze zemědělky na šotolinovou cestu.Tady jsem sice také fotil, ale nelíbilo se mi mít v pozadí to „zemědělské harampádí“.Pěknější fotky byly jistě u výjezdu u plotu, ale i kdybych měl akreditní vestu fotografa, nepostavil bych se tam, jako jiní.Nevím do jaké míry je jim povoleno se postavit na nebezpečná místa, ale zajímalo by mne jaká by se tady strhla (raději přece ne)mela na diskuzích na webu např. na eWRC.Fotografové jsou přece také lidi a nerad bych aby se stalo nějaký průser.Pravidla by měla platit i pro ně.
Třetí závěrečný průjezd byl o kousek dál u sjezdu a otočce kolem balíku slámy nad Topolanama, kde nás v tu dobu zastihl pořádný liják, kterého měl můj dvanáctiletý klučina plné zuby a vše ho rázem přestalo bavit.Přiznám se, že jsem ještě v takovém lijáku rally nefotil a tak i když mi to dvakrát příjemné nebylo,moc se mi odtamtud nechtělo. Když já jsem ta auta v tom lijáku a cákancích chtěl tolik fotit.Něco se mi i podařilo, i když jsem se musel prát zároveň s deštníkem.
Déšť způsobil starosti nejen jezdcům, ale také i divákům resp.jejím autům, když zaparkovali do mělkého pole, který déšť ještě víc rozmělnil a pak se z toho nemohli vyhrabat.
Nešťastníci, když mne uviděli s prknem, který mi slouží ke stupačce mne poprosili o jeho zapůjčení, aby pomocí něj se podařilo své auto vyhrárábat.Půjčil jsem ji ho, ale když jsem viděl, že jej při pokusu o vyjetí přes něj spíše zahrabal pod hlínu pod autem, vzdal jsem se jej, neboť jsem to viděl nadlouho a já už musel jet.Zřejmě to byla parta s více aut, kteří tak zaparkovali stejně vzájemně pomáhali a já věřím, že se jim to bez problému podařilo.
Sečteno, podtrženo.Myslím si, že nakonec se rally navzdory počasí vyvedla.Jsem nakonec i rád, že obě S 2000 se umístila na prvních dvou příčkách a tak „obhájila“ slibnou budoucnost této kategorie.V závěru tato deštivá rally nakonec docela solidně dost ovlivnila celkové pořadí.Např.tolik kritizovaný Trněný s WRC naplno nepředvedl jeho potenciál, když na Šumavě s Lancerem docela překvapil.Honza Kopecký s „nižším potenciálem“ předvedl svoje,ale nakonec líbivou jízdu.Nakonec můj obdiv mají všechny posádky,kterých se tu překvapivě hojně zúčastnilo a proto velký dík za tu atmosféru…….